מסקנות, תובנות (ומפרט טכני) מהטיול בשביל הגולן

3 ימים מופלאים בשביל הגולן שהותירו המון מקום לעוד! אני אתחיל ואומר כי זה הטיול הראשון שיצא לי לעשות בארץ במסגרת שביל כלשהו (ובהחלט סיפתח מעולה), ולחלוטין לא האחרון.

שירה הציעה לנו לעשות את שביל הגולן בפסח, ובתקופה האחרונה אני אוהבת לנסות דברים חדשים (חוויות, סדנאות ובאופן כללי שינויים למיניהם) – ובעיקר כשזה כולל טיול, אז כמובן שזרמתי על ההצעה 😊 החלטנו לעשות את הטיול בסיום חול המועד, מה שהיה בדיעבד החלטה מעולה כי השביל היה ריק יחסית.

מעבר לכך שזו הייתה חוויה נהדרת בחברה מהממת, מהנה והכי כיפית שיש; זו גם הייתה חוויה לימודית נהדרת עבורי!

מבחינה התבוננות, מודעות ויישום הכלים שרכשתי במהלך השנתיים האחרונות – הספרים הרבים שאני קוראת, המדיטציות, ובאופן כללי עבודת המודעות והלמידה האינסופית, כמו גם העליות והירידות בדרך, כולן בסופו של דבר מהוות כלים נהדרים אם מיישמים אותם בחיים האמיתיים.
בין אם מדובר בהתבוננות והסתכלות על סיטואציות מהצד בתור "הצופה", ובעיקר – ההבנה העמוקה כי מערכת היחסים שלנו עם המציאות היא זו שמשפיעה על החוויות שלנו וכיצד אנו חווים אותה, ובאופן יותר כוללני – הסבל נובע ממערכת היחסים שלנו עם המציאות ולא עם המציאות עצמה.

ההבנה הפשוטה אך המעצימה כי אם לא נוסיף לכאב הבסיסי את הכאב שכרוך כהתנגדות למצב הקיים, את ההשתוקקות לשובו של הנעים ואת ההיאחזות במקורות הנועם, הכאב לא יהפוך לסבל. חוויות לא נעימות הן בלתי נמנעות, אך הסבל הוא אופציונאלי.

בטיול ראיתי באופן מוחשי וברור כי אני מיישמת את הכלים האלה במגוון סיטואציות, גם אם לא באותה הרגע, אולי כמה רגעים אחרי. גם נעשיתי מודעת לאגו שלעיתים צץ לו בשיחות ובדינמיקה, ובאותו הרגע שהבחנתי בכך – בחרתי להפסיק לנסות להיות צודקת, אלא פשוט לשחרר, הבנתי מאיפה ההתנהלות נובעת, והבנתי שאין לי מה להאכיל את המקום הזה.. והפלא הפלא – ההרגשה פשוט התפוגגה כאילו לא הייתה, ולא קרה דבר – לא איבדתי מהערך שלי, או "יצאתי צודקת". כמה רגעים לאחר מכן, עם השהייה הזו והשחרור, והנה עברתי לרגע הבא, פשוט להיות בו, בלי היאחזות באיזו תדמית או רעיון שציירתי לי בראש.

מסקנות ותובנות:

• אנשים בדרך אחד הדברים היפים במסלולים שמכירים מלא אנשים אחרים שמטיילים, כאלה שלא בהכרח היה יוצא להכיר ביומיום במסגרת חוג האנשים איתם אני מתרועעת. האמת שמטיילים בגילנו לא פגשנו, אבל המון נוער לפני צבא, וגם אחרי צבא (ואפילו טיילנו קצת עם חיילים ביום האחרון) עשה את המסלולים של שביל הגולן, והכרנו אנשים מקסימים, נפלאים ומדהימים בקסמם. הביטוי "מלח הארץ" עוד קיים לחלוטין, ופגשנו מספרים בחורים מקסימים כאלה!! פגשנו גם הרבה מטיילים בגילאי 40-50, שהיו מהממים וחמודים, חברות, זוגות, זוגות של חברים… וגם הרבה אנשים שפשוט שמחו לעזור, והיה מהמם לראות את הערבות ההדדית, האכפתיות ואהבת החינם בפעולה ובהוויה.
  • התמודדות עם אתגרים וקשיים וגישה – הטיול גרם לי להבין באופן מאוד ברור כי הטמעתי מאוד את מה שלמדתי בשנתיים האחרונות. כפי שכתבתי בהקדמה למעלה, מערכת היחסים שלנו עם המציאות, המשקפיים אותם אנו בוחרים והאופן בו אנו רואים את הקיים בעולם – הם הגורמים שבסופו של יום ירכיבו את החוויה שלנו של חיי היומיום. תמיד יהיו אתגרים, קשים יותר או פחות, אבל החכמה היא לבחור להסתכל עליהם מנקודת מבט מעצימה, ולהבין שתמיד לרשותנו ובכוחנו שלנו את הכוח לבחור את הגישה כלפי סיטואציות שנתקלים בהן.
    אפילו אם ניקח את אחת החוויות שלי מתחילת הטיול – שכללה את קריעת הבלנדסטון שלי (טוב אחרי פעמיים הודו, ו8 שנים.. הייתי צריכה לחשוב על זה) על תחילת המסלול (הכי קשה בשביל, והכי סלעי שאפשר לדמיין, בנוסף לעליות וירידות רבות), זו הייתה בחירה שלי איך לקחת את הסיטואציה, ובהינתן המצב שאין נעליים אחרות, ויש לי עוד מסלול ארוך לפני, לא ראיתי דרך אחרת להסתכל על הסיטואציה – אלא פשוט לצחוק ממה שקרה, לקבל את זה בקלילות, ולהתקדם הלאה עם זה. ואז למצוא פתרון יצירתי ליומיים הבאים של הטיול – השורש והגרביים שמעבר לכך שהיו סטייל רציני 😉 הצילו אותי. הכל פתיר!
  • איזו יפה ישראל! נכון… כולנו רוצים כבר לטוס ולטייל בעולם, אבל כמה מפתיע שממש מתחת לאף שלנו, מסתתרים מקומות כאלה מדהימים! לא סתם המקומות בטיול הזכירו לי את צפון הודו, ואפילו חלק מהמקומות הזכירו לי את הטיול במיטנוולד בבוואריה! לא סתם אומרים שיש ארץ לנו ארץ נהדרת!! והיא אכן כזו, ומעבר לכך – אני מאוד אוהבת לטייל, עם הרגליים, לעשות מלאאא צעדים ובעיקר עליות, שעפתי עליהן בטיול, ואין דרך טובה יותר מלעשות את זה בשביל הגולן, שעכשיו פורח, במזג האוויר הכי מתאים נעים ואופטימלי. באמת שזכינו.
  • הספרים שמוצאים אותי – בעודנו מגיעות למקום הלינה האחרון שלנו בטיול, באודם, שזה היה גסטהאוס מהמם ומגניב ביופיו, שבדוק שאני אחזור לשם, הייתה שם ספריית ספרים ענקית.. ומשהו שקורה לי באופן מוזר ומסתורי ביותר, שספרים פשוט מוצאים אותי! בין אם זה בעמדת ספרים למסירה ברחוב, שאני נתקלתי בה בעודי עושה אימון בכרכור, ומצאתי שם 5 אוצרות הכי מדוייקים לי שיש, גם פה בגסטהאוס מצאתי ספר שפשוט ביקש שאקח אותו ורק מלקרוא את תוכן העניינים שלו הרגשתי שזה LOVE AT FIRST SIGHT. ניסיתי את מזלי וביקשתי מבעל הגסטהאוס לשלם עליו, והבחור המקסים אמר לי שאקח אותו ובפעם הבאה שאגיע אביא ספר אחר לשם.. בוודאות שאגיע ככה שזה בהחלט יקרה.
  • זה הרבה יותר קל ממה שחשבתי! פשוט לבחור מסלול, לשאול אנשים, לבחור כמה ימים, מיקומי לינה ואופן לינה, חברה (!), קצת אוכל וזהו… זה עד כדי כל קל.

מפרט טכני:

• מסלול וכו' – 3 ימים, 2 לילות, רכב 1, 3 חברות ומלא מצב רוח. חנינו את רכבנו בכל פעם בסיום המסלול של אותו היום, ולקחנו טרמפ (עם נהג שהזמנו) לתחילת המקטע, ואז הלכנו אותו עד הרכב.
    חנינו בנמרוד (מקום מהמם!), משם הגענו בטרמפ לתחילת מקטע 1 בחרמון ליד הקופות, ועשינו את המקטע כולו, שהיה מהמם ביופיו (!!!!), והיה מזג אויר מדהים מאוד. המסלול היה לא קל, מאתגר, מאוד סלעי. עשינו את המסלול הישן, מה שכן – חשוב לציין כי הוא די מבלבל והסימנים לא ברורים, לכן התברברנו קצת (ולא רק אנחנו, מרבית האנשים שראינו התבלבלו ובסוף לא עשו את המקטע הזה), אך בסוף מצאנו את הדרך ויצא כך שעשינו אותו כמעט לבד (לקראת סוף המסלול, כי רב האנשים ויתרו והחליטו ללכת כבר במסלולים אחרים).
    את היום השני עשינו מנמרוד לפלס"ר 7, מקטע 2 ומקטע 3. מקטע 2 מהמם וקליל מאוד, מקטע 3 מדהיםםם ביופיו ומהמם ומומלץ מאוד. בדרך עצרנו לאכול כנאפה טעים במסעדה (יישוב דרוזי). ראינו בדרך מלא עיזים, יער אודם המרהיב… ובאמת מסלול מהמם. מפלס"ר 7 הגענו לאודם, שם ישנו, והתאהבתי! איזה מקום מופלא
    את היום השלישי והאחרון עשינו מפלס"ר 7 לקיבוץ מרום גולן, כ-9 ק"מ של יופי מטורף, מסלול חמוד מאוד, והדובדבן שבקצפת – הקיבוץ המהמם הזה!!!
  • סאמח החמוד – אם אתם זקוקים להמלצה על נהג מקסים ונחמד ביותר (!) אז דברו איתי ואשלח את המספר (:

אז תודה לשביל הגולן המהמם, מקטע 5 – אחזור אליך (:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )